Известие

Collapse
No announcement yet.

Отстраняване на теча от термостатичния клапан на масления филтър на 2,4 JTD 136 кс

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Отстраняване на теча от термостатичния клапан на масления филтър на 2,4 JTD 136 кс

    Необходими инструменти:

    1. Глух ключ 27,с по- дълбок е по- лесно, стандартния едва захапва.
    2. Гаечен 27- 2 бр.
    3. Звездогаечен 10
    4. Ключ за маслен филтър
    5. Подвижна лампа

    Започна да тече осезаемо и да прави капки под колата и понеже ме дразнеше я разглобих.
    Първо развих двата маркуча от тялото на клапана и скобата с която се държат за картера, щуцерите ги оставих на тялото, няма нужда да се свалят.
    След това развих масления филтър, маслото което изтече е минимално 100- 150 мл
    Развих тръбичката на която се завива филтъра с глухия ключ и измъкнах клапана.
    О- ринга не беше в добро състояние. За смяна използвах уплътнителния пръстен от маслен филтър Филтрон ОР 537/2, уплътнението пасва идеално и отговаря на всички изисквания.

    Леглото където лежи пръстена е с размери- 61 мм вътрешен и 70 мм външен диаметър на окръжностите, дълбочината на леглото е 3,5 мм.

    Първия вариант, който направих със силикон разбира се, че не е много добър, но ако се изпълни добре върши работа.
    Най- добре си е с ново гумено уплътнение.

    После всичко по обратния ред, масления филтър се сваля много лесно, ако се развият преди това двата маркуча.

    Искам да благодаря на Pebko- Bepko за насоките, бяха ми от полза!
    Click image for larger version

Name:	DSC01710.jpg
Views:	1
Size:	95.8 Килобайта
ID:	2410111 това е поглед отдолу
    Click image for larger version

Name:	DSC01712.jpg
Views:	1
Size:	94.7 Килобайта
ID:	2410112 в дъното се виждат двата холендъра които трябва да се развият
    Click image for larger version

Name:	DSC01722.jpg
Views:	1
Size:	95.6 Килобайта
ID:	2410113
    Click image for larger version

Name:	DSC01731.jpg
Views:	1
Size:	99.1 Килобайта
ID:	2410114 преди да го измия
    Click image for larger version

Name:	DSC01739.jpg
Views:	1
Size:	96.3 Килобайта
ID:	2410115 със свалени маркучи и филтър
    Click image for larger version

Name:	DSC01734.jpg
Views:	1
Size:	94.2 Килобайта
ID:	2410116
    Click image for larger version

Name:	DSC01735.jpg
Views:	1
Size:	96.9 Килобайта
ID:	2410117
    Click image for larger version

Name:	DSC01744.jpg
Views:	1
Size:	91.6 Килобайта
ID:	2410118 новата и старата гарнитура
    Click image for larger version

Name:	DSC01746.jpg
Views:	1
Size:	88.2 Килобайта
ID:	2410119
    Click image for larger version

Name:	DSC01747.jpg
Views:	1
Size:	87.1 Килобайта
ID:	2410120
    Click image for larger version

Name:	DSC01749.jpg
Views:	1
Size:	88.6 Килобайта
ID:	2410121
    Click image for larger version

Name:	DSC01748.jpg
Views:	1
Size:	88.4 Килобайта
ID:	2410122 гарнитурата от масления филтър, малко е висока , но върши работа
    Click image for larger version

Name:	DSC01736.jpg
Views:	1
Size:	97.4 Килобайта
ID:	2410124
    Click image for larger version

Name:	DSC01743.jpg
Views:	1
Size:	90.0 Килобайта
ID:	2410123 това е гарнитурата която направих първоначално със силикон, както виждате изглежда добре и няма опастност от влизане на силикон в маслото, не се вижда, но е надигната около милиметър
    Last edited by lordliness; d.m.y г., 16:58.
    Не всички, които се скитат, са изгубени.

  • #2
    Всичко е много хубаво браво,само червения силикон е голяма издънка
    Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
    Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
    Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

    Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

    Comment


    • #3
      Когато си далече от цивилизацията с разглобена кола е хубав дори той, ще го видим. Вече знам какво ми трябва и винаги мога да го оправя.
      Не всички, които се скитат, са изгубени.

      Comment


      • #4
        Колега, да беше сложил един нов пръстен по дебел или само да почистиш и стегнеш добре твоя. Нали знаеш че 1/2 от тая половин тубичка силикон ще се озове в картера в най добрия случай ак оне по маслените магистрали не дай боже
        sigpic
        Автосервиз, Варна, ул.Наум 8, 0888757558
        Alfa Romeo GT 1.9 16v 05'

        Comment


        • #5
          И на мен не ми харесва, но нямах никакъв избор.

          Преди малко се разрових и намерих нов маслен филтър Филтрон ОР 537/2, уплътнението му има само 1 мм разлика във външния диаметър, мисля че ще стане. Топло и маслоустойчиво, нещата се нареждат добре. Утре ще разглобявам пак . Ще пиша дали става.
          Не всички, които се скитат, са изгубени.

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от lordliness Покажи съобщение
            И на мен не ми харесва, но нямах никакъв избор.

            Преди малко се разрових и намерих нов маслен филтър Филтрон ОР 537/2, уплътнението му има само 1 мм разлика във външния диаметър, мисля че ще стане. Топло и маслоустойчиво, нещата се нареждат добре. Утре ще разглобявам пак . Ще пиша дали става.

            Най добре. По добре там не му слагай силикон а малко по дебел О-пръстен.
            Успех!
            sigpic
            Автосервиз, Варна, ул.Наум 8, 0888757558
            Alfa Romeo GT 1.9 16v 05'

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от pininfarina Покажи съобщение
              Най добре. По добре там не му слагай силикон а малко по дебел О-пръстен.
              Успех!
              А какво мислиш за гарнитура от клингерит?
              Не всички, които се скитат, са изгубени.

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от lordliness Покажи съобщение
                А какво мислиш за гарнитура от клингерит?
                Мисля че не е подходяща за там. Дори и да изрешеш пръстена пак трябва да остане, Клингирита ще се напои с масло а там все пак има налягане и най вероятно маслото ще я изплюе и ще стане беля. Най добре похдодящ пръстен да се сложи според мен без силокон.
                sigpic
                Автосервиз, Варна, ул.Наум 8, 0888757558
                Alfa Romeo GT 1.9 16v 05'

                Comment


                • #9
                  Аз мисля, че клингеритът е прекалено твърд за такъв начин на стягане.


                  159 1.8 MPI
                  166 2.0 TS (ex)

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                    Аз мисля, че клингеритът е прекалено твърд за такъв начин на стягане.
                    И аз си мисля за стягането само в центъра дали ще уплътни добре, иначе имам тънък черен клингерит около милиметър, който е гъвкав, а и повърхностите са идеално гладки.
                    Не всички, които се скитат, са изгубени.

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от lordliness Покажи съобщение
                      И аз си мисля за стягането само в центъра дали ще уплътни добре, иначе имам тънък черен клингерит около милиметър, който е гъвкав, а и повърхностите са идеално гладки.
                      Ако старият О-пръстен се е степал и нямаш друг, то може да изрешеш пръстен от тънкия клингерит, който да подложиш на дъното на леглото, под оригиналното уплътнение, за да компенсираш по този начин слягането му.


                      159 1.8 MPI
                      166 2.0 TS (ex)

                      Comment


                      • #12
                        Този от масления филтър е супер, утре ще преработвам темата , вариант 1- безизходица и 2- правилния
                        Не всички, които се скитат, са изгубени.

                        Comment


                        • #13
                          А защо не премериш стария пръстен и улея в който трябва да влезе и да напишеш размера тук - освен на маслените филтри, такива уплътнения има и на горивните за нафтовите печки - може да се окаже, че някое ще пасне идеално (е, трябва първо да се намерят ентусиасти да мерят като си свалят филтъра, де)...

                          edit: Моя грешка, не го бях видял, че го пише...
                          Last edited by badmadafaka; d.m.y г., 08:20.

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от badmadafaka Покажи съобщение
                            А защо не премериш стария пръстен и улея в който трябва да влезе и да напишеш размера тук - освен на маслените филтри, такива уплътнения има и на горивните за нафтовите печки - може да се окаже, че някое ще пасне идеално (е, трябва първо да се намерят ентусиасти да мерят като си свалят филтъра, де)...
                            Размера на канала съм го написал в пост номер 1, ринга не беше годен за мерене.
                            Не всички, които се скитат, са изгубени.

                            Comment


                            • #15
                              В случай като твоя аз процедирам така- увивам с тефлонова лента целия О ринг, сравнитело равномерно и после стягам. Спасява положението.

                              Comment

                              Working...
                              X